RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 24 december 2014

Av Robert - 24 december 2014 12:15

Jahapp, jul igen, känns som det var inte alltför länge sedan men viss är det härligt att kunna samla ihop hela familjen till en enda stor trevlig stund tillsamans. Och på självaste doppardagen kan jag berätta vad som hänt här på "RIMs Musikaliska Verkstad" bortom musiken. 

  

I ett helt år har jag lagrat dom i mitt kylskåp, två flaskor med Zeunerts julmust. Experimentet gick ut på att jämföra skillnaden på smaken på julmust som jag låtit stå ett helt år och julmust som tillverkats nyligen. 

Varför blev det Zeunerts julmust som fick vara med på experimentet? Jo, för att den julmusten är en av dom få julmustar som finns upptappade på glasflaskor. Och just glasflaskor gör att drycken kan hålla sig längre än om man hade tappat upp den i PET-flaskor.


Senare i julhelgen lär jag få veta svaret, då ska jag jämföra med en ny flaska julmust från samma tillverkare och en flaska som stått still helt orörd i ett helt år. Men också få mina eventuella försökskaniner i familjen att vara en del av experimentet, vem vet.


 

Vid sidan om mitt kylskåp har ett annat projekt nyss avslutats, närmligen om det går att bygga ett hus liknande pepparkakshus men med choklad!? Ja döm själva, här är mitt och RIMs egenbyggda chokladhus. Huset består av 6 stycken 200g Marabou mjölkchkladkakor, alla bitar utom dom två takbitarna är beskurna och formade för att passa. Och alla bitar är varsamt ihopsatta med kristyr som direkt efter montering är ställda i kylskåp. Och när huset var färdigmonterat återstod dekorering med kristyr och Non-Stop.

Pepparkakshus har fått sig en helt ny innerbörd. 


Men nu lämnar jag studion för lite julfirande, därför vill jag och RIM önska alla följare, läsare och lyssnare en riktig God Jul!

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards