RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Ja, då kör vi!

Av Robert - 8 december 2012 22:21

Två veckors internutbildning är över och jag börjar få klarhet i allt som rör sig på vårt kommunala bussbolag, alltifrån biljettmaskinen till alla busslinjerna i stan, där linjerna helt klart var det som var lättast. Man har ju bott i hela sitt liv på detta ställe. Men utan våra instruktörer Åke och Annika hade vi inte kommit in i verksamheten, och dom har gett mycket tid åt våra funderingar och frågor och besvarat dom på bästa möjliga sätt, även om nu vissa vill få någon extradag på sig för att bli ännu bättre. Men det är helt okej, men för min del ser jag framemot att få börja jobba på riktigt, för redan nu på måndag ska jag få köra mina allra första linjer med passagerare och så här i början en assisterande förare som kan rycka in om det skulle vara något som skulle gå snett, så att jag senare i arbetet kan lösa sådana problem själv. Tidigt på måndag-morgonen ska jag inställa mig på garaget med uniformen på.

   

I veckan fick jag den sista pusselbiten till att kunna köra yrkesmässig trafik lagligt, i brevlådan låg mitt YKB. Och i torsdags så skrev jag under pappren som gjorde att jag från och med 26 november är anställd hos Keolis Sverige AB, och jag är såklart jättenöjd med detta. Detta kunde jag inte ha föreställt mig för ett år sedan. Anställningsavtalet varar till slutet av februari nästa år och därefter skrivs ett nytt längre avtal.


Under veckan har jag fått ytterliggare grejer som ska underlätta mitt jobb, nyckel till barrackerna som finns vid vissa av ändhållplatserna, nyckelchip till depåerna i Sundsvall, Matfors och Njurunda, passerkort till fikarummet i Sundsvalls City och förarkort för inloggning i biljettsystemet samt en körspec för måndagen förstås. 

 

Nu väntar jag in morgonpasset på måndag mellan 5.45-15.00, och mer om det blir det såklart i senare inlägg.

Nu kör vi! 


 
 
Ingen bild

Sofie

21 december 2012 21:09

Hur går det då?

Robert

23 december 2012 22:24

Än så länge går det bra, har bara kört fast två gånger i halkan men jag ger aldrig upp. Sen har man världens bästa jobbarkompisar som stöttar till 100 procent! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards