RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Robert - 28 september 2011 21:58

Inläggen blir färre och färre, det har både jag och ni märkt säkert, mycket för att det inte händer så mycket, förutom att sökandet av en ny bil fortsätter, det ska jag strax återkomma till.


En sak som förekommer ofta i framför allt mitt kök är att jag bakar mycket mer än förut, och oftast är det favoriter som scones, för det är bara så himla gott, men det finns ett problem att lösa. Hur gör man att brödet blir mindre smuligt och blir mindre skör, det håller jag på att titta på nu, kanske låta brödet vara kvar i ugnen inte lika länge som förut. Och när jag ändå är inne på mat så har jag precis börjat en matlagningskurs hos Medborgarskolan, igår tisdag gick starten och håller på i ytterligare tre veckor, och gruppen som jag är med i heter "Matglada Gubbar", just för att det är gubbar som är med.

 

Nu till det som är akuellt, och det är att min bil ska in på Fordonsprgrammet på Västermalm och få nya styrleder, och dessutom ska även en ny bil tittas på (nedan), och det är lite oväntat en Volvo S40. Denna Volvo är en speciell sådan med 200 hästars motor, och Volvos gedigna säkerhetstänkande och komfort, Volvo är känt över hela världen för sin komfort och höga säkerhet, provkörning imorgon alltså.

Volvo S40 T4


En sak som jag också vill klämma in i detta inlägg, är att man kan säga att jag har lyckats igen med att vara smygfotare, för i lördags var det som bekant fest igen, och en promenad runt Memento kunde faktiskt löna sig (nedan).

 

Men nu lämnar jag över till Stockholm och Hemliga Svenska Rum, dock lite försenad.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards