RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Robert - 13 september 2011 23:43

I skuggan av minnesdagen av 11 september, så kan jag inte sluta tänka på den lite märkliga helg som varit, inte minst under natten mot lördag. För under kvällen hade krogen Memento fint besök från Stockholm, med dom sk Scandalbeuties. Och jag hade faktiskt lite föraningar, att just snygga tjejer drar till sig mycket testosteron, mycket killar och mycket fylla. och just det bidrog till jag själv fick se 4-5 slagsmål inne på krogen, där såklart gärningsmännen slängdes ut.  

Och tyvärr blev även några av mina vänner inblandade, för strax efter stängning vilket var när klockan var tre på natten, fick jag ett telefonsamtal om att snabbt förflytta mig från Ljustadalen där jag hade stannat för att lämna av och hämta upp en kompis, för att åka till stan igen, nu var det prio ett som gällde när jag fick veta vad som hänt.

 

Efter att ha transporterat offren till akuten, kunde jag sedan återuppta min ordinarie tur, och eftersom mycket drog ut på tiden, kunde jag till slut gå till sängs när klockan var drygt sex på morgonen, men det var en mycket häktisk natt, säkert den häktiska natten på mycket länge.

Men en sak var säker i alla fall, mina föraningar stämde.


Och med det nattliga äventyret så lämnar jag över till Stockholms underjord, och Hemliga Svenska Rum.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards