RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under december 2011

Av Robert - 6 december 2011 00:35

Av Robert - 3 december 2011 23:30

Av Robert - 1 december 2011 21:36

Varje år sänds som vi alla vet julkalendern i SVT, och vi som har läst tidningarna och sett trailarna på TV har sett att "Tjuvarnas Jul" blev årets julkalender. En julaklender där handligen utspelar sig i slutet av 1800-talet, där bla Gustaf Hammarsten spelar en av huvudrollerna.

 

Men trots att julkalendrarna blir fler och fler och dom tidigare kalendarna som sänts tidigare fallit i glömska, så kan vi sluta minnas dom som sändes på 90-talet, många med mig säger att dessa är dom bästa. Redan ifjol kunde jag visa en topp tre av julkalendrar. 


1. Mysteriet på Greveholm

2. Pelle Svanslös

3. Sunes Jul


Och som jag skrev igår kommer en av dessa tre att visas i repris på denna sida, och det är Mysteriet på Greveholm som kommer att visas. Den sändes julen 1996 och hade en hel del intressant filmteknik som på den tiden var mycket modernt. Jag kommer mycket väl ihåg den  julkalendern trots att jag bara var fem år gammal, och aldrig kommer att glömma heller.


Det börjar med att en rätt virrig familj luras av ett par tjuvar att köpa ett slott, men det visar sig snart att slottet de ska tillbringa sin jul i är hemsökt, och dessutom ett mysterium som gömmer sig bakom fasaden, väl värd att undersöka.


Så välkommen till nedräkningen till julafton.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards