RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

 

Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesverksam, bland annat både som timanställd vid Keolis och när jag hade extraknäcket som kolportör för Aftonbladet då allt var provisionsbaserat, fick ha mer is i magen än någonsin.

Nu för första gången i hela mitt liv har jag kunnat varit ledig utan att ha ångestkänslor.

 

Semestern 2015 bjöd inte på några större överraskningar utan flöt på enligt planering. Första veckan var reserverat för en hel veckas vistelse på Gotland hos Pappa, och när det gäller pappa och kvalitetstid så spenderas den såklart ute på golfbanan. Men väl på Gotland hann jag även med att hälsa på min faster och hennes gubbe och göra en och annan aktivitet. 

 

Veckan därpå, efter en natt på gotlandsbåten så landade jag i Strängnäs hos kära farmor och farfar för att bo där i några dagar. Väl i dom trakterna hann jag med att åka in till Stockholm och umgås med en av mina bästa vänner, som råkar vara en "Aspie", precis som jag själv.

 

Och väl i Stockholm var hon och jag ständigt i rörelse. Ena stunden på Spårvägsmuseet bland gamla bussar, spårvagnar och tunnnelbanevagnar. För att sedan hälsa på hos en av mina bonusbröder som nyligen blivit pappa och jag fick hålla världens sötaste "Helmer".

Precis, jag har blivit farbror, ganska häftigt eller hur?

Besöket i Stockholm avslutades med asiatisk mat i city för oss båda, innan vi tog tunnelbanan tillbaka och jag åkte vidare till Strängnäs.

 

Semesterns sista elva dagar var rätt så stillsamma, förutom en tripp upp till Hammarstrand och Östersund för att träffa lite folk, var det som fick bli semesterns spontanresa. Träffade på både folk och fä, och passande nog var det en som hade födelsedag just då och då passade jag på att komma förbi och säga grattis och samtidigt bli bjuden på lite fika. Tusen tack familjen Engström, jättegott och väldigt trevligt att få avsluta semestern på detta vis.  

   


Nu med ny kraft i batterierna är det dags att ta tag i höstens utmaningar och Buss-Robban rullar såklart vidare.


Gosa i trafiken!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards