RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Robert - 20 maj 2015 20:15

Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed försvann två tjänster. En kort romans med Njurunda alltså då BR blev omplacerad till att köra stadsbussarna på heltid istället med kortare inhopp. 

 

Men nu har alltså BR fått nytt förtroende och är jättenöjd med det, att få komma tillbaka till ett trafikområde där man tidigare trivts och till ett garage med ett bra gäng kollegor känns bara så rätt. 

Sen januari har en del hänt, bland annat med nya busslinje 120 som går från Njurundabommen, genom centrala Sundsvall och fortsätter ända upp till Timrå och slutligen Sörberge, där övriga linjer ansluts med 120 liksom i Timrå centrum. Därför känns det extra kul att få jobba med en ganska färsk busslinje. 


Från början kändes det osäkert i fall jag skulle kunna få komma tillbaka dit ut, men det började med att jag fick frågan om att köra i Njurunda över sommaren, vilket jag tackade ja till. Men nu är det klart att min närvaro i detta trafikområde desutom blir tillsvidare. 


Så gosa i trafiken och vi ses! ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards