RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Robert - 26 april 2014 23:28

I början av februari utsattes en av mina kollegor på Njurunda-bussarna för ett rån, direkt efter införde vårat fackförbund "Kommunal" ett sk skyddstopp för all kontanthantering på bussarna som körs av Keolis. Nu två månader senare har Arbetsmijöverket hunnit besluta om att kontantstoppet kommer stå fast, och det betydde att även vi i ytterområdena precis som stadsbussförarna för sex år sedan, fick lämna ifrån oss den lite smått gammalmodiga utrusningen. 

 

Myntväxlaren och den tillhörande väskan i läder har sett ut på samma sätt i många år, men den gamla väskan fick jag behålla. Faktiskt tycker jag att den är en kul accessoar till jobbet. 


Jag själv hade inget problem med kontanthanteringen, min huvudräkning har aldrig varit ett problem och så höll man hjärnan igång under tiden då jag erbjöd den servicen ombord på min buss från september ifjol då jag fick börja köra Timråbussarna, till skyddsstoppet infördes i februari i år.


Totalt 23 245 kr fick jag in i bara kontanter under perioden september-februari.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards