Direktlänk till inlägg 19 april 2012
Är det nån som kommer ihåg vad som hände när Teknikens Värld testade Mitsubishi L200 under vården 2011 i Teknikens Världs älgtest. Just det, den höll på att välta, men tack vare Ruben Börjessons körskicklighet lyckades den inte slå runt. Vad berodde detta på då? Jo när den testades hade testbilen extrautrustning i form av större hjul än standardutförandet, som gjorde att när bilens antisladdsystem grep in, bet dom stora däcken sig i asfalten. Istället ska bilen hålla sig på alla hjulen och om situationen kräver det, svänga lite med bakvagen vilket den nu inte gjorde under Teknikens Världs älgtest.
När Mitsubishi nåddes av nyheten plockades de extra stora hjulen bort från deras sortiment av extrautrustning.
Med denna händelse i bakhuvudet tog jag plats i en av dom största bilar jag någonsin kört, och att köra en pickup är lite lastbilskänsla över det hela. Man sitter högt i dessa.
Men den största måste nog vara en av Volkswagens lätta lastbilar på drygt 3,5 ton, där kan man snacka om hög sitthöjd.
Det finns bilar som skall fotas men inte vill starta, så det som jag har blivit bra på är att få trilskande bilar på rätt bana igen, det hände bland annat idag. När bilar blir stående länge tryter också kraften i batteriet, som kräver lite extra pyssel.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 |
3 |
4 | 5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 | 13 |
14 |
15 | |||
16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 | 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
|||||||||
|